W artykule napiszę o negatywnym wpływie zjawiska Duplicate Content na siłę twojego pozycjonowania, okazuje się że zjawisko duplicate content może występować na twojej witrynie bez twojej wiadomości. Okazuje się, że nawet jeżeli piszesz unikalne treści to i tak mogą być one oznaczone przez google, jako duplicate content.
Zjawisko duplicate content najczęściej pojawia się w gotowych systemach zarządzania treścią takich jak Joomla czy WordPress, duplikowana treść pojawia się wówczas kiedy wyróżniasz artykuły na główną stronę, bądź dodajesz je w inne miejsca, takie jak „najpopularniejsze” czy „ostatnio dodane”. Ale Duplicate content wytwarza się także bez twojej wiedzy np. wstępy artykułów w przeglądzie kategorii czy w ikonkach pdf lub drukuj. Witryna ze zjawiskiem Duplicate Content ma co najmniej utrudnione dotarcie na szczyty wyszukiwarek.
Robot Google przechadzając się po twojej stronie, natrafia na wstępy artykułów umieszczone na głównej stronie serwisów, po drodze zahacza o najpopularniejsze i ostatnio dodane, następnie wchodzi do kategorii i czyta wstępy artykułów, otwiera pierwszy lepszy artykuł i znowu czyta te same wstępy (tu napotkał na nowy tekst), jednak przed nim dalsza droga, otwiera ikonkę drukuj i znowu widzi ten sam tekst (tym razem w całości), otwiera ikonkę pdf i znowu widzi ten sam tekst.
Pomimo tego że poświęciłeś tyle czasu na napisanie unikalnego artykułu, twój tekst został oznaczony Duplicate Content (jako duplikat treści).
Też twierdzę że co najmniej jest to nie sprawiedliwe. Ale mamy na to sposób. Nie musimy się pozbywać tych wszystkich funkcjonalności, google dało nam kolejny atrybut rel=”canonical”, który pozwala nam na oznaczenie tej właściwej treści do zaindeksowania.
Ale to nie wszystko po ciemnej stronie pozycjonowania. Często zdarza się że nasza domena występuje z www i bez www. Robot google dobrze wie że to są te same strony, jednak jest na tyle „głupi” (bo według mnie to jest głupota), że wchodzi na domenę bez www i sprawdza zawartość strony, a następnie otwiera tą samą domenę z www i znowu sprawdza zawartość strony. Twoje treści wówczas nie będą oznaczone duplicate content, ale przez wzgląd iż robot spędził więcej czasu na sprawdzenie twoich treści otrzymujesz gorszą ocenę w wynikach wyszukiwania.