Projektowanie katalogów produktowych

0
257
Rate this post

Projektowanie katalogów produktów dla klientów – dlaczego warto o nim pomyśleć?

Projektowanie katalogów produktowych to proces, który wymaga zrozumienia produktów, usług, klientów i rynku firmy. Projektant musi dogłębnie zrozumieć, w jaki sposób każdy produkt lub usługa pasuje do portfolio firmy, aby jak najskuteczniej przekazać potencjalnym klientom jej ofertę wartości. Ponadto, projekt musi być w stanie uchwycić istotę marki, jednocześnie dostarczając kluczowych informacji o poszczególnych ofertach. Zbytnie skupienie się na jednym aspekcie może spowodować, że katalog stanie się nieefektywnym narzędziem dla sprzedawców i potencjalnych klientów.

Jednym z kluczowych elementów, jeśli chodzi o projektowanie katalogów produktowych jest hierarchia stron: celowe wykorzystanie białych przestrzeni, aby kierować wzrok w stronę określonych elementów na każdej stronie (takich jak nagłówki lub obrazy), jednocześnie pomijając inne (np. małe fragmenty tekstu). Kolejną ważną kwestią jest typografia: wybór czcionek i rozmiarów czcionek, które wzajemnie się uzupełniają i współtworzą ogólny ton, jaki chcemy nadać tożsamości naszej marki. Następnie szczegóły wizualne, takie jak styl obrazów (czy używać profesjonalnych zdjęć? ilustracji?) i wreszcie specyfikacje techniczne – upewnienie się, że wszystkie najważniejsze informacje znajdują się tam, gdzie powinny być łatwe do znalezienia przez klientów.