SEO – wprowadzenie do zagadnienia

0
245
Rate this post

Angielski skrót SEO (ang. Search Engine Optimization) można na polski przełożyć, jako optymalizacja pod wyszukiwarki internetowe. Termin ten bardzo często pojawia się w ogłoszeniach i ofertach specjalistów od różnego rodzaju usług związanych z handlem internetowym i reklamą w sieci. W praktyce tzw. usługi SEO oznaczają podjęcie przez specjalistów od pozycjonowania stron internetowych odpowiednich działań, które zapewnią konkretnej witrynie sieciowej możliwie najlepsze miejsce wśród wyników wyszukiwania.

Specjaliści tacy muszą mieć nie tylko wiedzę na temat działania wyszukiwarek, ale i odpowiednie umiejętności, by tak skonstruować stronę, żeby odpowiadała ona wymaganiom poszczególnym wyszukiwarkom. Niekiedy jest to bardzo trudne zadanie, zwłaszcza jeśli pozycjonowanie ma się odbywać w kilku językach.

Pozycjonowanie przeprowadzane jest zazwyczaj pod konkretne wyszukiwarki (np. Google, Wirtualna Polska, Onet), ponieważ „silniki” ich różnią się od siebie i w rozmaity sposób radzą sobie z interpretowaniem zawartości stron internetowych i umiejscowieniem ich w rankingu najlepszych wyników dla wybranego zapytania. Nie ma niestety „złotego sposobu” na wszystkie wyszukiwarki. Prawdopodobnie dlatego pozycjonowanie jest procesem długotrwałym. Chodzi o to, żeby tak zaktualizować kod strony, aby możliwie optymalnie pojawiała się w wynikach wyszukiwań przy wpisaniu przez użytkownika konkretnych słów kluczowych w wyszukiwarce.
Na rynku usług internetowych trwa nieustający wyścig pomiędzy firmami (a w rzeczywistości pomiędzy ich specjalistami od seo np. pozycjonowanie wrocław) walczącymi o prymat w internecie. Wysoka pozycja w wyszukiwarce oznacza w praktyce szybsze dotarcie do klienta docelowego, który z reguły wybiera spośród pierwszych dziesięciu linek, które wyszukiwarka dostosuje do jego zapytania.
Jedną z najpopularniejszych metod pozycjonowania pod wyszukiwarkę Google są tzw. Presell Pages.